Bloggtellere og HELT unike besøk

Her kan du diskutere egen og andres blogger, komme med og spørre etter tips og hjelp

Bloggtellere og HELT unike besøk

Innlegg Miriam Ons Jul 09, 2008 8:14 pm

Ser at folk er veldig opptatt av disse bloggtellerne. Det er jeg også ;) men... for min egen del iallfall synes jeg hele poenget med den telleren er at den skal være realistisk. Dvs. unike besøk og at det faktisk er et besøk INNOM bloggen. Jeg tror at en del bloggere har bloggen åpen for treff på diverse søkemotorer som f.eks. google. Slik at hvis du har brukt ordet "skjærgård", "fransk landstil", "bloggnavnet ditt" f.eks i bloggen din vil folk få et treff på dette i google - og selv om de ikke går inn i på bloggen din blir dette treffet i søkemotoren også registrert i telleren din. Da får en veldig kjapt maaange på unik besøk i bloggen, men det er jo ikke så veldig realistisk når de ikke er innom en gang. Dette var ikke for å skuffe noen, men tenkte at det er jo greit å vite om det :)

Tror de fleste bloggtellerne har en funksjon der du kan krysse av for at du ikke ønsker at treff fra søkemotorer, men det er jo smak og behag. Kanskje noen har noen andre synspunkter?
Ellers så kan jeg anbefale statcounter.com. Den synes iallfall jeg har funket fint.

God sommer videre alle
Hilsen *Miriam* fra
Miriam

Re: Bloggtellere og HELT unike besøk

Innlegg rosa Ons Jul 09, 2008 9:15 pm

eg brukar òg statcounter, for å få registrert unike treff. Men eg må sei eg tvilar litt på om det vert HEILT unike treff likevel, sidan det kjem an på om gjestene har tillete cookies (midlertidige filer som vert lagt inn hjå den som er på besøk) osv.

Det kjekke med statcounter er jo at ein kan logge seg inn og sjekke trafikken litt meir nøye enn berre teljaren som går :)
Brukerens avatar
rosa

Re: Bloggtellere og HELT unike besøk

Innlegg tovehd Man Sep 15, 2008 6:57 pm

Eg har ein bloggteljar som kun tel IP-adresser som faktisk har vore innom bloggen. Det er då slik at ein bloggar kan besøke bloggen min tre gongar per dag, likevel vert det berre registrert som eit besøk. Men eg må seie at det faktisk er inspirerande å sjå at det er aktivitet på besøksteljaren!
tovehd

---------

Gå til Bloggernes hjørne

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester