Hjelp! Er NKI utdanning "godtjent"?

Hovedforumet hvor man kan diskutere alt som har med interiør og gjøre

Hjelp! Er NKI utdanning "godtjent"?

Innlegg Violet Søn Aug 17, 2008 1:08 pm

Jeg holder på å utdanne meg til førskolelærer, men blir bare mer og mer usikker på om det er noe jeg vil trives med når jeg er ferdig utdannet. Trives ikke med å ha 30 timer obligatorisk skoleundervisning for så å bruke hele kveldene på å lese pensum.

Jeg elsker interiør og drømmer om å åpne min egen butikk/nettbutikk. Har 2 år utdanning fra kunstskoler i England og Norge. Det er dette jeg trives med, men å leve som billedkunster i Norge er ikke noe særlig.

Jeg har derfor lenge lurt på å ta studier på NKI, men er veldig usikker på hvor "godtjent" det er i yrkeslivet?

Studiet er lagt opp til at en kan studere hjemme noe jeg ville trives meget godt med.

Er det noen som vet noe om skolen og jobbmuligheter og om det er noe å satse på??

Mvh frustrert student! :)
Violet

Re: Hjelp! Er NKI utdanning "godtjent"?

Innlegg Bestemor Lør Aug 23, 2008 4:00 pm

heia :)
Jeg har selv tatt den skolen. Fikk med meg 2 semestre men måtte gi meg pga sykdom :(
Skolen er godkjent den og flere av mine medstudenter jobber idag som interiørkonsulenter eller de driver egen butikk :)
Det er mye jobb, veldig mye jobb, men når man kan sitte hjemme me det, så jobber man jo i eget tempo.
Vi gikk på skolen en kveld hver 3 uke. Og det var moro. da smmenliknet vi oppgavene våre, snakket interiør interiør og interiør :))
Og hadde en lærer som stod til vår disposisjon .
Jeg anbefaler deg dette :)

Har og en kusine som har tatt den samme skolen og hun er og kjempefornøyd :)
Bestemor

Innlegg Storeflittig Søn Aug 31, 2008 8:32 pm