Hvilket bloggenavn funker best?

Her kan du diskutere egen og andres blogger, komme med og spørre etter tips og hjelp

Hvilket bloggenavn funker best?

Innlegg Emmeline Tor Jun 26, 2008 12:27 am

:geek: I løpet av de siste månedene har bloggeaktiviteten eksplodert i Bloglandia, og det er kjempegøy! Nesten hver eneste dag oppdager jeg nye og spennende blogger, men med mange blogger blir det etterhvert vanskelig å holde de ulike bloggene fra hverandre. Det jeg syns er veldig rart, er at det er så mange blogger som har så like navn?

Jeg har forsøkt å finne ut hvorfor jeg mister oversikten, og ser at det er noen mønster som går igjen. Enkelte ord er for eksempel populære å ha med i tittelen:

Ordet lille er ofte en del av navnet: Min lile dille og min lille bille...
Andre høyfrekvente ord som blir brukt er selfølgelig mitt; mitt hus, mitt rom...mitt hjørne..min krok...min stue...min verden.. Tilslutt er det selvfølgelig mange som bruker hus eller hjem i tittelen ---siden bloggen skal handle om...ja hus og hjem.

Når man da får en hel drøss med blogger som heter en kombinasjon av disse ordene:
Mitt lille hus, mitt lille hjem og min lille stue, så blir det nesten helt umulig å holde oversikten.

Jeg beklager at jeg med dette innlegget kanskje støter noen av mine bloggevenninner--og det er IKKE meningen. Dette er bare ment som et hjertesukk i forhold til bloggtitler. Jeg skjønner jo samtidig at det må være supervanskelig å skulle finne på noe nytt og nytenkende når man skal starte opp som nyfrelst blogger og er nummer 300 på startstreken, men det må jo fremdeles finnes mange geniale navn????
( Nå må det bare sies at mitt eget bloggenavn slettes ikke er særlig genialt det heller :roll: )

Flittiglisene er relativt nye i bloggverden; men har kommet som tre små raketter og revolusjonert det meste... Både i forhold til at de er tre som blogger sammen ( STILIG) at de samlet bloggerne til ett rike ( Norske interiørbloggere) og at de startet denne gøyale siden... Det jeg imidlertid vil skryte ALLER mest av er faktisk det kule bloggnavnet dere har funnet på! Flittiglisene--- det sier på en måte ALT syns jeg og samtidig viser det jo at geniale navn finnes, bare man legger hodene i bløt!

Vil tilslutt takke for initiativet til dette kjekke forumet. Som i løpet av en dag har fått EN plagånd som sitter her og legger inn innlegg istedet for å male vegger på soverommet....
Unnskyld igjen hvis jeg har vært frekk mot noen, dette var IKKE ment som en kritikk mot noen spesielle--mer et ønske om at flere tør å bli mer lettkjennelige når de skal i gang med ny blogg.
Emmeline

Re: Hvilket bloggenavn funker best?

Innlegg lykkeTove Tor Jun 26, 2008 1:07 am

Er helt enig med deg, det kan være vansklig å huske navnene, mange "går litt i hverandre". Meeeen, det kan være vanskelig å finne på noe også da... Selv har jeg ekstremt dårlig fantasi når det gjelder dette. Har vært aktiv på div forum i mange år og har bestandig hatt "kjedelige" navn. Og jeg mener at jeg ikke er verdens minst kreative person heller. Så poenget mitt er vel at det kan være vanskelig å finne på et kreativt navn det er lett å huske.. Og all ære til dem som klarer det:)
lykkeTove

Innlegg Den gode feen Tor Jun 26, 2008 9:08 am

Eg er heilt enig med deg, Emmeline.
Det er vanskeleg å skilje den eine frå den andre nå når det er så mange som bloggar. Eg syns rett og slett dei enklaste mest banale namna verkar best, og ikkje dei koselege lange bloggenamna.

Samstundes forstår eg særs godt at det er vanskeleg å finne namn, og kanskje særleg om ein ikkje har oversiktene over allereie etablerte og innarbeidde bloggnamn.
Den gode feen

Innlegg Anitas Hus Tor Jun 26, 2008 12:14 pm

Jeg er enig i mye av det Emmeline skriver om navnene på bloggene. En del er vanskelig å huske fordi de har lange navn eller det er vanskelig å skille bloggene fordi navnene er så like.
Men...
Det er ikke lett å komme på ett navn som er genial/unikt og mange ønsker også å være anomye og prøver derfor å finne ett navn som ikke avslører deres identitet og mange ønsker å ha med i tittelen hva bloggen deres handler om. Derfor tror jeg ofte at navnene kan bli lange, vanskelige eller like.
Jeg valgte Anitas Hus av den enkle grunn at jeg heter Anita og bloggen handler stort sett om mitt hus, ikke noe unikt navn, men det er enkelt og greit å huske.
Det er mange blogger som heter "NavnHus", men jeg synes ikke det gjør noe så lenge en bruker navnet/nicket sitt foran, da er det allikevel enkelt å skille de ;)
Anitas Hus

Innlegg MiniMais Tor Jun 26, 2008 3:04 pm

......
Sist endret av MiniMais den Tor Jun 26, 2008 9:46 pm, endret 1 gang
MiniMais

Innlegg rosa Tor Jun 26, 2008 3:25 pm

Dette er noko eg har tenkt på utallige gonger. Eg har faktisk vore på nippet til å blogge om det! Det har slått meg kor utruleg mange hjørne om finst i blogglandia ;) Men sjølvsagt - det unike navnet er vanskeleg. Eg var VELDIG bevisst på å ikkje ha verken "hjørne" eller "lille" med i tittelen min, men om Rosa Univers er så veldig beskrivande? Tja.....
Brukerens avatar
rosa

Innlegg Midnattsola Tor Jun 26, 2008 6:41 pm

Syntes det var vanskelig å finne et bloggnavn da jeg laga blogg. Det var jo så mange norske blogger med navn som liknet hverandre; derfor fant jeg ut at jeg kunne prøve på et engelsk navn; og det ble Tea in a rocking chair - fordi jeg drømmer om å sitte på en nydelig "porch", i en deilig gyngestol og drikke te=)

Kaller meg Midnattsola, fordi jeg er fra nord-Norge...

Midnattsola

Innlegg Mita`s hjørne Fre Jun 27, 2008 10:50 am

Godt poeng Emmeline hadde der, satt faktisk og tenkte over dette her en dag - dere skjønner jeg fant en blogg med en fantastisk tapet - men hvilken... :?
Da oppdaget jeg dette - utrolig mange som har ganske like navn - så her er det bare å lage seg en liste... ;) når jeg nå er innom bloggene sitter jeg klar med pen og pappir... :D ... Men jeg skjønner det er vanskelig å finne navn... Mita var mitt kallenavn som barn, og hjørne er mitt hjørne i denne verden - fantasien er ikke den største som dere skjønner...
Men vi finner nok fram, eller vi oppdager nye blogger...kjempemorro uansett... :D
Mita`s hjørne

Innlegg Ann-Helen Fre Jun 27, 2008 10:18 pm

Emmeline skrev::geek:
Ordet lille er ofte en del av navnet: Min lile dille og min lille bille...
Andre høyfrekvente ord som blir brukt er selfølgelig mitt; mitt hus, mitt rom...mitt hjørne..min krok...min stue...min verden.. Tilslutt er det selvfølgelig mange som bruker hus eller hjem i tittelen ---siden bloggen skal handle om...ja hus og hjem.

Du har så rett, så rett, Emmeline. Min blogg har et godt eksempel på det du beskriver. Kjente meg godt igjen :oops: Føler meg ikke støtt, bare truffet og kan ikke annet enn smile. Sånn er det når man har dårlig fantasi...sukk!
Brukerens avatar
Ann-Helen

Innlegg lenas Fre Jun 27, 2008 10:30 pm

Er helt enig med Emmeline jeg, men husker veldig godt at jeg satt der å vridde hjernen min da bloggen ble til...det var bare det at det kom lissom ikkeno genialt ut :roll:

Enda vrir jeg med jevne mellomrom, og det kommer fremdeles ikkenoe...
Håper på at det kommer noe snart for jeg liker egentlig ikke bloggnavnet mitt selv :lol:
Brukerens avatar
lenas

---------

Neste

Gå til Bloggernes hjørne

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest