Mønster på sidene

Her kan du diskutere egen og andres blogger, komme med og spørre etter tips og hjelp

Mønster på sidene

Innlegg maris-fargerike Fre Aug 01, 2008 12:36 am

Hvordan i all verden får jeg sånn mønster på sidene?? Sånn om f.eks på "norske interiørblogger"?? Vil ha, vil ha!!! :oops: :)
maris-fargerike

Re: Mønster på sidene

Innlegg lilleflittig Fre Aug 01, 2008 12:42 pm

Du kan google "free blogger template", og se om du finnner noe du liker :)

Mønsteret fant jeg ved å google "free pattern" eller noe i den duren, men det kreves litt html-kunnskap for å legge det inn på siden. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.. Kanskje noen andre kan hjelpe deg?

Lykke til

:D
Brukerens avatar
lilleflittig

Innlegg maris-fargerike Ons Aug 06, 2008 5:31 pm

Vil det si at jeg ikke kan bruke de malene som er inne på blogspot hvis jeg vil ha mønster på sidene?? At jeg må laste opp en ny?? For jeg liker den enkle malen jeg har nå, og vil ikke ha noe andre har lagd...jeg vil bare ha mulighet til å legge inn "border" på sidene... Har en sambo som er datageni, så bruk gjerne dataspråk
;) :lol:
maris-fargerike

Innlegg lilleflittig Tor Aug 07, 2008 6:08 pm

Jo, du kan bruke de vanlige malene. Vi bruker minima (men har lagt inn tre kolonner). Jeg husker ikke helt hvordan jeg fant bakgrunnen, men jeg googlet noen av disse ordene: website background, pattern, walllpaper el. Du kan også lage deg en bakgrunn selv i Photoshop.

Når du har valgt deg et bilde, gå inn i HTMLen (CSSen egentlig) på siden og legg inn bildet som background-image. (Du må laste det opp på en server, men det finnes masse gratis serverplass rundt omkring. Dette vet sikkert samboeren din..) Hvis du vil ha bakgrunnen helt inntil skriften på siden (der du blogger, liksom) kan du bare legge inn background-color som hvit på header-wrapper og outer-wrapper (ihvertfall på minima). Hvis du vil ha den lenger ut på siden må du legge på en div utenfor outer-wrapper (med background-color hvit), hvor du kan velge bredde. Husk på å legg inn margin-left: auto; og margin-right: auto;, så den blir midtstilt.

Håper det var mulig å forstå noe av det, jeg var ikke verdens beste til å forklare det her kjente jeg... Spør hvis det er noe mer du lurer på. Datageniet ditt kan sikkert dette mye bedre enn meg uansett, så dere får det nok til :)

Lykke til!
Brukerens avatar
lilleflittig

Innlegg maris-fargerike Tor Aug 07, 2008 8:59 pm

Åh, 1000-takk :) Nå gleeeeder jeg meg til vi kan prøve :)
maris-fargerike

---------

Gå til Bloggernes hjørne

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester