Om kjente bloggere og copykatter;)

Her kan du diskutere egen og andres blogger, komme med og spørre etter tips og hjelp

Om kjente bloggere og copykatter;)

Innlegg Emmeline Fre Aug 15, 2008 10:02 pm

Jeg regner med at noen av dere har fulgt med på bloggedebatten på NORSKE INTERIØRBLOGGERE sin side denne uken? Jeg fryder meg faktisk når det blir litt spenst i debatten, selv om noen kommer med pittelitt absurde innspill???

ANONYM skrev for eksempel dette:

**********************************************************************************************************************

Speil, speil på veggen der..hvem er den vakreste, hviteste og flinkeste bloggeren i verden her?

Stiller meg litt uforstående til problemstillingen deres. Utstrakt bruk av diverse interiørbilder på deres logger...kommer vel i kategorien Copyrights ol.Her er det jo eierskap for både proffe fotografer og leverandører.(om dere ikke har et stort avtaleverk med diverse nasjonale og internasjonale leverandører?)Skal plutselig ett bilde dere selv har tatt, få så mye mer rettigheter?

Rent interørmessig er jo brorparten av interørbloggerne også slaver av de samme leverandører.....
Disse tingene gjør hele debatten litt snål spør du meg...

*********************************************************************************************************************
Egentlig er det veldig greit å få litt respons fra utenomverdenen innimellom. For vi legger oss selvfølgelig lagelig til hugg når vi legger ut bilder fra hus og hjem. I tillegg er det jo uten tvil et faktum at mange av oss har et hvitt utgangspunkt, som fra et utenforstående ståsted sikkert ser IDENTISK ut, enten du pynter med Madonnafigurer eller Arne Jacobsen stoler.... Nok om det;

Så ser jeg Dans på roser som har laget et langt innlegg ( veldig bra skrevet det også) men jeg stusser på følgende sitat:

*********************************************************************************************************************

Men det er altså ikke sånn at de mest kjente bloggerne har funnet opp kruttet selv, ikke hver gang.... Syns det er smart å innrømme at vi alle henter inspirasjon en plass.

******************************************************************************************************************

-og da lurer jeg på hvem som er de mest kjente bloggerne??? Vi er vel alle likeverdige bloggere???
Dans på roser skriver jo om Den gode feen, som er inne i sitt femte år som blogger. En bragd i seg selv--men det betyr jo ikke at feen går rundt med en større tro på sin egen fortreffelighet enn andre av den grunn?

Jeg stusser nemlig litt når man begynner å dele inn bloggerne i ulike kategorier:( Det kan fort bli usikkerhet og jantelov av sånt!
Emmeline

Re: Om kjente bloggere og copykatter;)

Innlegg prinsessa1976 Tor Aug 21, 2008 1:29 pm

Ja !!! Hvem er de kjente bloggerne??? De som har vært på IKEA?, De som har blogget lenger enn 1 år, 2 år 3 år?, de som får mange kommentarer? Jeg er ikke helt med på hvordan man deffinerer en kjent blogger.
Etter som jeg ser så er det faktisk kun en blogger som står på min liste som er kjent via tv og media.
Hva er så en kjent blogger?

Jeg har mine misstanker om hvem den ene anonyme er.
Når jeg leser innleggene hennes så får jeg en følelse av hun tror at jeg som interiørblogger, blogger for henne og alle leserne(helst de som ikke har blogger). FEIL. Jeg blogger for meg selv. Å så??? om jeg har hvite vegger, rosa puter og 40 andre bloggere har det samme....da er vel det bare tegn på at vi har god smak?

Har man noe man vil si som er så bastant og setter andre mennesker i bås,
Mennesker som anonym absulutt IKKE kjenner.
Så får anonym hendvende seg med fullt navn og være så tøff å stå for det hun sier.
( men kansje denne dama ikke har blogg engang :lol: )
prinsessa1976

Innlegg Storeflittig Søn Aug 31, 2008 8:55 pm

hihi! artig spørsmål!

kjente bloggere? jeg tenker at det er noen som nesten alle som skriver om interiør kjenner til. men hvem det egentlig er syns jeg er vanskeligere å si, for de som jeg er innom og kjenner til er jo kanskje ikke de som alle andre er innom om og kjenner til.

jeg er egentlig ikke så opptatt av om en blogg er stor eller liten, kjent eller ukjent, ny eller gammel. jeg liker å lese blogger fordi det kan gi meg inspirasjon til hobbyen min. jeg opplever bloggverden som veldig uhøytidlig, og tror det bare er en eneste en som (kun etter min personlige oppfatning) oppfører seg som en *bloggdronning*. og hun leser IKKE her inne, så ikke føl deg truffet!!!! og når det da gjenstår kanskje over 300 norske bloggere, ja da må jeg bare si at jeg er så utrolig glad for denne delen av nettet, hvor folk er hyggelige, kreative, positive og ikke minst inkluderende.

så - stå på jenter.

kan ikke egentlig si at jeg bryr meg om hvordan andre (som ikke blogger) oppfatter bloggverden. om de ikke finner det de vil lese om så får de jammen opprette en egen blogg. kan vel ikke skifte stil eller meninger bare fordi noen (som ikke leser blogger allikevel) skal bli glade i hjertene sine?
Brukerens avatar
Storeflittig

Innlegg Storeflittig Søn Aug 31, 2008 8:58 pm

ps: og jeg er helt enig med deg emmeline. kategorisering av blogger er jeg intuitivt imot, såfremt bloggerne selv ikke har fått kategorisere seg selv inn der:>)
Brukerens avatar
Storeflittig

---------

Gå til Bloggernes hjørne

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester